Την απόσυρση του νομοσχεδίου για την Παιδεία ζητά με παρέμβασή του ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης:
«Η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, δείχνει μια σαφή πολιτική επιλογή παράκαμψης των δημοκρατικών διαδικασιών. Εμμονή στην αριστεία και την ποινή!
Γεννώνται εύλογα ερωτήματα:
- Με ποιους φορείς και ομοσπονδίες συνομίλησε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, πριν την κατάθεση προς διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου;
- Γιατί το Υπουργείο δεν αξιοποίησε τις σύγχρονες τεχνολογίες ώστε να προχωρήσει σε τηλεδιάσκεψη με τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. όπως οι ίδιοι οι φορείς καταγγέλλουν;
- Τη στιγμή που αποκλείεται η δυνατότητα εναντίωσης και διαφωνίας με διαδηλώσεις και συγκεντρώσεις, ήταν η κατάλληλη στιγμή για κάτι τέτοιο;
Δόθηκε προς δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία. Μέσα σε συνθήκες εγκλεισμού λόγω πανδημίας και χωρίς να προηγηθεί διάλογος με τους αρμόδιους φορείς, το Υπουργείο Παιδείας, δίνει στη δημοσιότητα ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο πέρα από τα επιμέρους και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης προβληματικά σημεία, όπως αυτά επισημάνθηκαν από την κοινότητα των εκπαιδευτικών, επιβεβαιώνει την εμμονή της να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε «καλούς» και «κακούς» με τελικό στόχο τη διαβαθμισμένη χρηματοδότησή τους και τελικά τη μείωση της χρηματοδότησης για την παιδεία.
Άγχος, αποκλεισμοί και ποινές!
Επιφορτίζει τους μαθητές με επιπλέον φόρτο σε όλες τις βαθμίδες, επιπλέον εξετάσεις, όρια που πρέπει να υπερβούν για να συμμετέχουν ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, και απόλυτη σχολειοποίηση από τα τέσσερα έτη τους, αλλά και με έναν τιμωρητικό χαρακτήρα, καθώς επαναφέρει το αναχρονιστικό μέτρο της διαγωγής και της αύξησης ποινών για τους μαθητές, αλλά και την υπό προϋποθέσεις παρακολούθηση του λυκείου, τον αποκλεισμό όσων θέλουν να ολοκληρώσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους σε ημερήσιο Ε.Π.Α.Λ., αν υπερβαίνουν τα 17 έτη, ή αν θέλουν να αποκτήσουν ειδικότητα, αφήνοντας ουσιαστικά εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας έναν μεγάλο αριθμό μαθητών.
Και δε σταματά εκεί. Η συζήτηση επανέρχεται στον αριθμό νηπίων-προνηπίων ανά τμήμα στους 24 (+10%), αν και βάσει μελετών που έδειχναν ότι ο αριθμός αυτός υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, ιδίως στις μικρές ηλικίες, η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε ένα πρώτο θετικό βήμα με μείωση του αριθμού των μαθητών σε 22.
Ταυτόχρονα καθιερώνει ως ελάχιστο αριθμό τους 20 μαθητές ανά τάξη στα 7/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία και στους 16 μαθητές στα 2/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία. Τα παραπάνω θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μείωση θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών.
Ζητάμε ρητά και κατηγορητικά την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου τη συγκεκριμένη στιγμή και έναρξη διαλόγου με τους αρμόδιους δημοκρατικά εκλεγμένους φορείς και ομοσπονδίες εκπαίδευσης.»